Friday, April 3, 2015

အပုိင္း(၁)
လူသည္ သူ.အလိုအေလ်ာက္ျဖစ္ေပၚလာသည္ မဟုတ္ေပ။လူသည္ ၾကီးျမတ္ေသာအသိဥာဏ္ ဆုေက်းဇူးႏွင့္ အတူ အသက္ရွင္ရျခင္းသည္ သနားျခင္း၊ဂရုဏာေတာ္လက္ေဆာင္ပင္ ျဖစ္သည္။ ထိုေၾကာင့္ လူသည္သူ.ကိုဖန္ဆင္း ေသာ ထာဝရဘုရားသခင္၏ဝိေသသမ်ား၊ အလိုေတာ္မ်ားကို ဗ်ာဒိတ္ေတာ္အားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ အားျဖင့္လည္းေကာင္း သိရွိနားလည္ရန္လိုအပ္ေပသည္။ ဤအခ်က္သည္ထူးဆန္းေသာအခ်က္ျဖစ္သည္ဟု ယူဆလွ်င္ လူ၏မူလအစႏွင့္ လူျဖစ္ရျခင္း၏အက်ိဳးကုိ သိရွိနားလည္ရန္ သမၼာက်မ္းစာမွွရွင္းလင္းဖြင့္ဆိုထားေသာ စာမ်က္ႏွာကုိ
ေလ့လာေနရသည္မွာ သာ၍ထူးဆန္းေနေပသည္။ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ကုိ ဖတ္ရႈေလ့လာလွ်င္ လူ၏သေဘာသဘာဝသည္ သာမန္ထက္အလြန္အေရးပါထင္ရွားေသာအေျခအေန၌ တည္ေနေၾကာင္းေဖၚျပေနသလို၊ လူသည္ဘာမွအေရးမပါေသာ အေျခအေန၌သာတည္ေနေၾကာင္းကုိလည္း ေဖၚျပေနသည္။ထိုမွ်မက လူသည္ဘုရားႏွင့္နီးေသာအေျခအေန၌ တည္ေန
သလို ေျမမႈန္.သက္သက္မွ်သာျဖစ္ေသာအေျခအေန၌လည္း တည္ေနေၾကာင္းကုိေဖၚျပေနသည္။ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ကုိ နားမလည္ေသာသူမ်ားအတြက္ ထိုအခ်က္မ်ားသည္ဆီေလွ်ာ္ေအာင္ဆက္စပ္၍မရနိင္ပဲ ရႈပ္ေထြးေနေပလိမ့္မည္။ ဓမၼ ေဟာင္းက်မ္းစာ၌ လူ၏အေျခအေနမ်ားေပၚမူတည္၍ လူအတြက္အသံုးûပေသာအမည္ နာမမ်ားလည္း ကြဲျပားျခားနား စြာ သံုးႏႈံးထားေပသည္။ကြဲျပားျခားနားေသာအေျခအေနေပၚမူတည္၍ အဓိကေဟျဗဲဘာသာ အသံုးအႏႈံး ၄-ခုျဖင့္ လူ ကိုေခၚဆိုထားသည္။ပထမနာမည္မွာ 'အာဒံ' (Adam) ျဖစ္သည္။ အနက္အဓိပၸါယ္မွာ 'လူသည္ ေျမၾကီးသား' ျဖစ္သည္။ ဒုတိယနာမည္မွာ 'အီးရွ္' (Iysh) ျဖစ္၏။ အနက္အဓိပၸါယ္မွာ 'လူသည္မိမိကိုယ္တုိင္ûပမူ ေဆာင္ ရြက္ျခင္း အခြင့္ကိုရရွိေသာသူ' ျဖစ္သည္။ တတိယနာမည္မွာ 'ဧေနာရွ္' (ႏညသတ့် )ျဖစ္သည္။ အဓိပၸါယ္ကား 'လူသည္အားနည္းေသာသူ၊ လူသည္ မိမိဘာသာûပျပင္ေျပာင္းလဲအသက္ရွင္၍မရေသာသူ' ျဖစ္သည္။ စတုတၴ နာမည္မွာ 'ေဂဗါ' (ြနဘနမ )ျဖစ္သည္။အနက္အဓိပၸါယ္ကား 'လူသည္စြမ္းပကားၾကီးမားေသာသူ၊ ျမင့္ျမတ္ေသာ သူ' ျဖစ္သည္။

၁။အာဒံ (Adam)
'အာဒံ' ဆိုေသာေဟျဗဲစကားလံုးသည္ 'နီေသာ၊နီျမန္းေသာ' ဟူ၍အဓိပၸါယ္သက္ေရာက္သည္။ ဧေသာသည္ နီေသာ ပဲဟင္းခြက္ကိုေတာင္းေသာေၾကာင့္ 'ဧဒံု' ဟုအမည္တြင္ေလသည္။(က ၂၅း၃ဝ-'ယာကုပ္အား၊ ထိုနီေသာစား စရာႏွင့္ ငါ့ကုိေကြၽးပါေလာ့၊ ငါေမာပါသည္ဟုဆိုေလ၏။ထို.ေၾကာင့္ သူ၏နာမည္ကုိ ဧဒံုဟုတြင္သတည္း။'    ကမၻာ ၂၅း၂၅-'အဦးဘြားေသာသားသည္၊ အေမြးပါေသာအဝတ္ကဲ့သုိ.ျဖစ္၍၊ တကိုယ္လံုးအဆင္းနီ၏။ သူ.ကုိ'ဧေသာ' ဟူေသာအမည္ျဖင့္မွည့္ၾက၏။') ယင္းက်မ္းခ်က္၌ 'ဧေသာ' ဟူေသာအမည္ရရွိျခင္းသည္တကိုယ္လံုး အဆင္းနီေသာ ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ထို.အျပင္ေဟျဗဲဘာသာ စကားလံုးျဖစ္ေသာ 'ဒန္' (Dam) ကုိလည္း ခ်န္လွပ္ထားျပီး ေလ့လာ ၍ မရေပ။ 'ဒန္' ဆိုေသာစကားလံုးသည္ ေသြးကိုေျပာျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုေၾကာင့္ေသြးဆိုေသာ 'ဒန္' ဆိုသည့္ စကားလံုးႏွင့္ လူဆိုေသာ 'အာဒံ' ဆိုသည့္စကားလံုးႏွစ္ခုတို. ဆက္စပ္လွ်က္ ရွိေနေၾကာင္းကိုေတြ.ရွိရသည္။
'အာဒ'ံ ၏ေနာက္တမ်ိဳးအဓိပၸါယ္မွာ 'ေျမၾကီး၊ေျမသား' ဟုအဓိပၸါယ္သက္ေရာက္ေသာ 'အားဒါမက္ရွ္'    (Adamash) ျဖစ္သည္။ထိုေၾကာင့္လူဟူေသာအမည္သည္ နီေသာအေရာင္အဆင္းကိုလက္ခံရရွိျခင္းမွ ထြက္ေပၚလာ သည္ဟုဖြင့္ဆိုနိင္သည္။ပထမဦးဆံုးေသာလူ၏အမည္ကို 'အာဒံ'ဟုေခၚတြင္ေလသည္။ ထိုေၾကာင့္ဓမၼေဟာင္းက်မ္း၌ လူသားမ်ိဳးႏြယ္တခုလံုးကုိ 'အာဒံ'ဟုေခၚတြင္ခဲ့ေလသည္။ လက္တင္ဘာသာ၌လူသည္ေျမမႈန္.မွလာသည္ (Homo ex humo) ဟုေရးသားထားသည္။( က ၂း၇ )၌ ''ထိုေနာက္၊ထာဝရဘုရားသခင္သည္ေျမမႈန္.(Adamash) ျဖင့္လူ (Adam) ကိုဖန္ဆင္း၍.....''ေရးထားသည္။

'အာဒံ'ဆိုေသာ ေဟျဗဲစကားလံုးသည္ ဓမၼေဟာင္း၌လူသား၏အမည္မွည့္ေခၚျခင္းအတြက္ သံုးစြဲထားေသာ အၾကိမ္ေပါင္း ၄၆ဝၾကိမ္သံုးထားသည္။ယင္းစကားလံုးသည္ဂရိဘာသာစကားလံုး၌ Anthropos ဟူ၍အဓိပၸါယ္ကို ေပးျပီး ဓမၼသစ္၌အၾကိမ္ေပါင္း၄၁၁-ၾကိမ္သံုးထားသည္။အခ်ိဳ.ေနရာမ်ား၌'ေသေၾကပ်က္စီးတတ္ေသာသူ' ဟူ၍ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုထားသည္။'အာဒံ'ဆိုသည့္နာမည္မွာလူသားအားလံုးအတြက္အမ်ားပိုင္နမ္ဟူ၍ အျမဲတမ္းယူဆ၍ မရနိင္ ေပ။ (ေယာဘ ၃၁း၃၃ )၌ ''ငါသည္လူ (Adam) ûပတတ္သကဲ့သို.၊ကိုယ္ဒုစရိုက္ကိုဖံုး၍... '' ဆိုရာ၌ ပထမဦးဆံုး ေသာ'အာဒံ' က်ဆံုးေသာအေျခအေနကိုကိုးကား၍ ေျပာေနျခင္းျဖစ္သည္။ (ေဟာေရွ ၆း၇)၌ ''သူတို.သည္အာဒံကဲ့သို. ပဋိညာဥ္ကိုလြန္က်ဳးၾကျပီ...''ဟုရွင္းလင္းစြာေဖၚျပထားသည္။ထိုေၾကာင့္အဓိပၸါယ္ကိုဖြင့္ဆိုရာတြင္ ေနရာခ်အသံုးûပထား သည့္အေျခအေနေပၚဖြင့္ဆိုနားလည္နိင္သည္။
'အာဒံ' ဆိုေသာေဟျဗဲစကားလံုးသည္လူသား၏သဘာဝအေျခအေနႏွင့္လူသားမ်ိဳးႏြယ္ကိုရည္ညြန္းေၾကာင္း ဓမၼေဟာင္းက်မ္း၌ဖြင့္ဆိုအသံုးûပထားသည္။ ဖန္ဆင္းရွင္ထာဝရဘုရားသခင္ႏွင့္လူသည္ျခားနားေၾကာင္း၊လူတို.မၾကံစည္ နိင္ေသာဖန္ဆင္းျခင္းအားျဖင့္ ေပၚေပါက္လာရေသာလူ၏နိမ့္က်ေသာအေျခအေနကိုလည္း ေဖၚျပရန္အသံုးûပထားေသာ စကားလံုးျဖစ္သည္။ထိုအခ်က္ကို ထြက္ ၃၃း၂ဝ တြင္ ''ငါ့မ်က္ႏွာကိုျမင္လွ်င္အသက္ရွင္ရေသာလူတစံုတေယာက္မွ် မရွိ ဟူ၍၄င္း၊....'' ထို.အျပင္ မာလခိ ၃း၈ တြင္''လူသည္ဘုရားသခင္ဥစၥာကိုလုယူရမည္ေလာ။... '' စသည္ျဖင့္ရွင္း လင္းစြာေဖၚျပထားသည္။ လူသား(children of God) ဟူေသာအဓိပၸါယ္အတြက္'အာဒံ' ဆိုေသာစကားလံုးကုိ အသံုးûပ ေဖၚျပထားသည္ကို (က ၁၁း၅ ) တြင္ေတြ.ရွိရသည္။ထို.အျပင္ လူသား (son of man) ဟူ၍အဓိပၸါယ္ ေဆာင္ေသာ အသံုးûပျခင္းကုိလည္းေတြ.ရသည္။

ေယေဇေက်လအနာဂတိၲက်မ္း၌ ၅၇ ၾကိမ္သံုးထားေပသည္။ (ဒံေယလ ၈း၁၇) ၌လည္း တစ္ၾကိမ္ေတြ.ရသည္။ ထိုအခ်က္မ်ားကိုစုစည္း၍ နားလည္သေဘာေပါက္ရေသာ အဓိက အခ်က္မွာလူတစ္ဦး တစ္ေယာက္စီတိုင္း အာဒံမွဆင္းသက္ခဲ့ေသာသား၊သမီးမ်ားျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ေျမၾကီးမွဖန္ဆင္း ထားေသာခႏၶာကိုယ္ရွိေသာ အာဒံ မိသားစုမွေပါက္ဖြားလာခဲ့ရေသာမ်ိဳးႏြယ္ပင္ျဖစ္ေၾကာင္းပင္ ျဖစ္သည္။ အျခားသတ္ မွတ္ဖို.ရန္အေၾကာင္းမရွိေပ။ သခင္ေယရႈခရစ္ေတာ္သည္ သူ၏တပည့္ေတာ္မ်ားကုိ မၾကာခဏမိန္.ေတာ္မူသည္မွာ   ''သူသည္ေကာင္းကင္မွဆင္းသက္ခဲ့သူ ျဖစ္ေၾကာင္း'' ႏွင့္ ''ခမည္းေတာ္ေစလြတ္လိုက္ေၾကာင္း'' ျဖစ္သည္။ ထုိ.အျပင္ သခင္ခရစ္ေတာ္ေယရႈသည္ လူစင္စစ္ ျဖစ္သည္။ ထိုသို.ဆိုေသာ္ ခရစ္ေတာ္ေယရႈသည္ လူသားစင္စစ္၊ဘုရားစင္စစ္ ျဖစ္သည္ ဆိုသည့္အခ်က္ကို နားမလည္ေသာသူမ်ားလည္း ရွိေပသည္။ ထို.ျပင္ အဘယ္ကဲ့သို. ဘုရားစင္စစ္၊လူစင္ စစ္ ျဖစ္လို.ရသနည္း? ဟု ေမးျမန္းစရာရွိေနပါသည္။ အေျဖကုိ သမၼာက်မ္းစာ၌တိက်စြာ ေဖၚျပထားပါသည္။ သခင္ခရစ္ေတာ္ေယရႈသည္ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ထံမွဆင္းသက္ေမြးဖြါးလာေသာသူမဟုတ္ေပ။ လူကို လူပဲလမ္းျပ၍ရ သည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လူူဇာတိကိုခံယူျခင္းသာျဖစ္သည္။ လူအားျဖင့္ေမြးဖြါးလာျခင္းလံုးဝမဟုတ္ေပ။(မွတ္ခ်က္။ ဤ ေဆာင္းပါးတြင္ အေသးစိတ္တိက်ေသာအခ်က္မ်ားျဖင့္ ရွင္းလင္းေဖၚျပျခင္းမပါဝင္နိင္ေတာ့ေပ )လူဇာတိကိုခံယူထား ေသာေၾကာင့္ သခင္ေယရႈခရစ္ေတာ္သည္ သူ.ကုိယ္ကိုယ္ 'လူသား' ဟူ၍ေခၚဆိုထားသည္။ ဒုတိယအာဒံဟူ၍လည္း ခရစ္ေတာ္ေယ႐ႈကုိ ေခၚဆိုထားသည္ကုိ သမၼာက်မ္းစာ၌ ေတြ.ရွိရသည္။ တခ်ိန္တည္းမွာပင္ ''ဘုရားသားေတာ္'' ျဖစ္ေၾကာင္းကိုလည္းရွင္းလင္းစြာေခၚဆိုထားသည္။

အခ်ိဳ.ေနရာမ်ားတြင္ 'အာဒံ' ဆိုေသာေဟျဗဲစကားလံုးသည္ လူသ႑ာန္ကို ေဖၚညြန္းေနသည့္အေၾကာင္း၌ အသံုးûပသည္။ ဒံေယ ၁ဝး၁၆-၁၈ ၌ 'ထိုအခါလူသား၏သ႑ာန္ရွိေသာ..' က်မ္းစကားလံုးတြင္ လူ(Adam ) ဟု အဓိပၸါယ္ မသက္ေရာက္ပါ။ 'လူသား၏သ႑ာန္''ဟူ၍ဖြင့္ဆိုထားျခင္းသည္ 'လူဇာတိကိုမခံယူေသးေသာေၾကာင့္' ျဖစ္ သည္။ ထို.အျပင္ (ေယဇေက်လ ၁း၅,၇,၁ဝ,၊ ၁ဝး၈,၁၄ ) တို.တြင္ 'လူ၏ပံုသ႑ာန္..' 'လူလက္' 'လူမ်က္ႏွာ' စသည္ ျဖင့္ ရွင္းလင္းစြာေဖၚျပ ေရးသားထားသည္။ (ေယေဇေက်လ ၁း၂၆,၂၈) တြင္ 'လူသ႑ာန္ႏွင့္ဘုန္းေတာ္သ႑ာန္' ကုိ ရွင္းလင္းစြာေဖၚျပထားသည္။ေယေဇေက်လေတြ.ျမင္သည္မွာလူသ႑ာန္ကုိေတြ.ျမင္ရေသာ္လည္း ဘုရားသခင္၏ဘုန္း ေတာ္အားျဖင့္ လြမ္းûခံထားသည္။ထိုေၾကာင့္ထိုအခ်ိန္၌လူ (Adam) ၏သားမဟုတ္ေပ။လူ (Adam) သ႑ာန္ရွိေသာ .. အေျခအေနကိုေဖၚျပထားျခင္းျဖစ္သည္။

အထက္ပါအခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ဖန္ဆင္းျခင္းခံရေသာအရာမ်ားထဲမွ လူသည္ အျမင့္ဆံုးေသာအေျခေန၌ ရယူ ရပ္တည္လွ်က္ အသက္ရွင္နိင္ေၾကာင္း ရည္ညြန္းလွ်က္ရွိသည္။ ထို.အျပင္ အျမင့္ဆံုးေသာဘုရားသခင္၏အိမ္ေတာ္ သားအျဖစ္ အသက္ရွင္ခံစားနိင္ရန္ မူလအစကပင္ လူ၏ပံုသ႑ာန္၊သဘာဝထဲ၌ ပါဝင္ေနေၾကာင္းကုို ရွင္းလင္းစြာ နားလည္နိင္သည္။ (ေယာ ၁း၁၄) ၌'' ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္လည္း လူဇာတိအျဖစ္ကိုခံယူ၍၊ ေက်းဇူးေတာ္ႏွင့္၄င္း၊ သစၥာေတာ္ႏွင့္၄င္း၊ ျပည့္စံုလ်က္ငါတုိ.တြင္ တည္ေနေတာ္မူသည္ျဖစ္၍၊ ခမည္းေတာ္၌တည္တပါးတည္းေသာ သားေတာ္၏ဘုန္းေတာ္ကဲ့သို. သူ၏ဘုန္းေတာ္ကိုငါတို.ျမင္ၾကရျပီ။' ဟုရွင္းစြာေဖၚျပထားသည္။ ပေရာဖက္ ေယဇေက်လ ေတြ.ျမင္ျခင္းသည္ ရူပါရံုျဖစ္ျပီး၊ ေယာဟန္ေတြ.ျမင္ေသာအရာသည္ အမွန္စင္စစ္တည္ရွိေသာ အရာ ပင္ျဖစ္သည္။ (၁ေယာ ၁း၁ ) ၌ 'ေရွ.ဦးစြာကပင္ျဖစ္၍၊ငါတို.သည္ကိုယ္တုိင္ၾကားလ်က္၊ကိုယ္မ်က္စိႏွင့္ျမင္လ်က္၊ ေစ့ေစ့ၾကည့္ရႈ၍ လက္ႏွင့္စမ္းသပ္ခဲ့ျပီးေသာအရာတည္းဟူေသာ အသက္ရွင္ေသာႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ႏွင့္ဆိုင္ေသာအရာ ကိုသင္တို.အားျပသၾက၏။' ဟုတိက်စြာရွင္းျပထားသည္။
စိတ္ဝင္စားဖြယ္ရာက်မ္းပိုဒ္ ၂ပိုဒ္မွာ (၂ရာ ၇း၁၈-၁၉ )ႏွင့္(၁ရာခ်ဳပ္ ၁၇း၁၇)ျဖစ္သည္။(၂ရာ ၇း၁၈-၁၉ )တြင္ 'အုိအရွင္ထာဝရဘုရား၊လူတို.သည္ထိုသုိ.စီရင္ေလ့ရွိပါသေလာ ( Is this the manner of man , O Lord God ? ) တြင္ 'စီရင္' ဆိုေသာ (manner) ႏွင့္ (၁ရာခ်ဳပ္ ၁၇း၁၇ )၌ 'အိုထာဝရအရွင္ဘုရားသခင္၊ အကြၽန္ပ္ ကိုဘုန္းၾကီးေသာသူကဲ့သို.မွတ္ေတာ္မူပါသည္တကား..;..(...and have regarded me according to the rank of a man of high degree, O Lord God. )  တြင္ 'သူကဲ့သုိ.' ဆိုေသာ (the rank of) တို.သည္ 'ပညတ္ (Towrah) ဟုအဓိပၸါယ္သက္ေရာက္သည္။ ထိုေၾကာင့္ အခ်ိဳ.ေသာက်မ္းစာတတ္သူမ်ားက ပထမအပိုဒ္ ( ၂ရာ ၇း၁၈း၁၉ ) ကို And this is the law ( Towrah ) of man ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ဒုတိယအပိုဒ္ (၁ရာခ်ဳပ္ ၁၇း၁၇) ကို Thou hast regarded me according to the law ( Towrah ) of the man from on high ဟုျပန္ဆိုသင့္ေၾကာင္းရွင္းလင္းခ်က္မ်ားလည္းေတြ.ရွိရသည္။

ဦးအူလံုေအာင္ဂ်ာ
Categories:

0 comments:

Post a Comment

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!