Wednesday, February 18, 2015

Web 2.0 ေခၚ Social Network ဆိုတာဟာ လူတိုင္းနီးပါး၊ လူငယ္တိုင္းလိုလို ၾကားေနရတဲ့ ေခတ္ေပၚ အေခၚအေ၀ၚ တစ္ခုပါ။ အင္တာနက္ေပၚမွာ လူအမ်ားႏွင့္ ခ်ိတ္လို႔ရတဲ့ ေနရာေပါ့။ မိုဘိုင္းလ္ဖုန္းႏွင့္လည္း သံုးလို႔ရတယ္။ နည္းပညာ တစ္ေခတ္စမ္းထမႈေပါ့။ ၀ါသနာတူရာ စိတ္၀င္စားတဲ့ နယ္ပယ္အလိုက္ကို မိတ္ေဆြဖြဲ႕ျပီး ဆံုဆည္းရာ ရပ္၀န္းနယ္ပယ္ တစ္ခုလို႔ေျပာရင္လည္း မွားမယ္မထင္ပါဘူး။

Freedom is not free လို႔ေျပာၾကတာ ရွိသလို free ရတိုင္းလည္း တကယ္ေတာ့ free မျဖစ္ဘူး။ တကယ့္ေလာကမွာ free ဆိုတာ မရွိပါဘူး။ အေပးအယူေတြခ်ည္းပါဘဲ။

Social Network Site ေတြမွာ အဖြဲ႕၀င္လုပ္လိုက္တာႏွင့္ ကိုယ့္ရဲ႕ အခ်က္အလက္ေတြဟာ အဲဒီ၀က္ဆိုက္ ပိုင္ရွင္ဆီကို ေရာက္သြားျပီ။ သူႀကိဳက္သလို စီမံႏိုင္ခြင့္ကို သေဘာတူလို႔ free သံုးလို႔ရတာေပါ့။ အခုေနာက္ပိုင္း account အသစ္ေတြေတာင္မွ သက္သက္ လုပ္စရာ မလိုေတာ့ဘဲ ကိုယ့္ရဲ႕ email ID ႏွင့္ password ကိုပဲ သံုးျပီး ၀င္လို႔ရတဲ့ social site ေတြ အမ်ားႀကီးရွိလာပါျပီ။

Campaign လုပ္တာျဖစ္ျဖစ္ အမ်ားသိေအာင္ ျဖန္႔ရမယ့္ သတင္းေတြကို ျဖန္႔ခ်င္တဲ့အခါမွာ ကိုယ့္ email ထဲကို၀င္ျပီး ကိုယ္တုိင္ စာပို႔စရာ မလိုေတာ့ဘူး။ Social Site ေတြကေန form ေလး လုပ္ေပးထားတာေလးကို ျဖည့္ျပီးေတာ့ အဲဒီမွာ ကိုယ့္နာမည္၊ email ID ႏွင့္ email password ကို ထည့္လိုက္တာႏွင့္ ကိုယ့္ရဲ႕ email ထဲက contact မွာ ရွိရွိသမွ် သူေတြဆီကို ကိုယ့္ email ကိုယ့္နာမည္ႏွင့္ စာပို႔ေပးပါတယ္။

Website ၊ blog ၊ social site ေတြ အမ်ားႀကီးကို ဘာျဖစ္လို႔ free ျဖစ္ေနတာလည္းဆိုတာ စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းပါတယ္။

Social site ျဖစ္ျဖစ္ free ရတာေတြေရာ ၀ယ္ရတာေတြေရာ သံုးတဲ့အခါတုိင္း agreement (သေဘာတူခ်က္) ကို သေဘာတူေၾကာင္း ႏွိပ္ျပီးမွသာ သံုးခြင့္ရတာပါ။ ဒါေပမယ့္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ အဲဒီထဲမွာ ဘာေတြပါတယ္ဆိုတာ မဖတ္ၾကဘူး။ ဖတ္လည္း နားမလည္ဘူးေပါ့။

အဲဒီ free ၀န္ေဆာင္မႈ ေပးတဲ့သူေတြမွာလည္း ႀကီးႀကီးမားမား ကုန္က်စရိတ္ေတြ ရွိပါတယ္။ အဲဒါေတြအတြက္ ၀င္ေငြျပန္ရေအာင္ လုပ္ရပါတယ္။ အဲဒါကို user ေတြက သေဘာတူလို႔ free သံုးခြင့္ရတာပါ။

Social Network Site ေတြဟာ ထုတ္လုပ္သူ လုပ္ငန္းရွင္ေတြအတြက္ သူတို႔ ေရာင္းကုန္ကို ေၾကာ္ျငာဖို႔ ပစ္မွတ္ျဖစ္လာသလို ေၾကာ္ျငာ လုပ္ငန္းရွင္ေတြ အတြက္လည္း ပစ္မွတ္ ျဖစ္လာတယ္။ ၾကားခံ ေႀကာ္ျငာႏွင့္ ၀င္ေငြရွာတဲ့ သူေတြအတြက္လည္း အဓိက ၀င္ေငြရတဲ့ ေနရာဟာ Social Network Site ေတြလို free ၀န္ေဆာင္မႈေပးတဲ့ site ေတြပါဘဲ။

အဲဒီ၀က္ဆိုက္ေတြကို ၀င္လိုက္တာႏွင့္ ကိုယ့္ email အပါအ၀င္ username ႏွင့္ password ေတြကိုပါ ေပးလိုက္ရတာပါ။ ကိုယ္သံုးေနတဲ့ ၀န္ေဆာင္မႈကို ေပးတဲ့ဆုိက္ေတြက သူတို႔ေၾကာ္ျငာစရာရွိရင္ ကိုယ့္ email ႏွင့္ ကိုယ့္ contact အားလံုးဆီကို ပို႔လိုက္လို႔ရတယ္။ ကိုယ့္အခ်က္အလက္ေတြ သူမ်ားကို ျပန္ေရာင္းလို႔လည္း ရေသးတယ္။

အင္တာနက္ေပၚမွာ အားတုိင္း ကလိခ်င္တဲ့ သူေတြ သတိထားစရာပါ။ ကိုယ့္ရဲ႕ privacy ႏွင့္ လံုျခံဳမႈကို တန္ဖိုးထားခ်င္ရင္ေတာ့ သတိထား သံုးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္လို႔ သံုးေတာ့မယ္ဆိုရင္လည္း email ID သီးသန္႔ေတြႏွင့္ အသံုးျပဳသင့္ပါတယ္။ username ႏွင့္ password ေတြလည္း တစ္ျခားဟာေတြႏွင့္ မတူေအာင္ သံုးသင့္ပါတယ္။ ကိုယ္ေရး အခ်က္အလက္ေတြကိုလည္း ကိုယ္မွတ္မိေနမယ့္ အမွားေတြသာ ေပးသင့္တယ္။

0 comments:

Post a Comment

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!